Portfolio

Föregående/Nästa

MARÖ, Marknadsföreningen i Östergötland
Sedan hösten 2015 har jag arbetat i studentutskottet till Marknadsföreningen i Östergötland. Föreningen för alla som arbetar professionellt med marknadsföring i Östergötland. Tillsammans med Emma Ljungberg och Louise Palvin producerade vi samtliga Trycksaker (Inbjudningar, Meny, Fotovägg etc.) till Agdagalan 2016, Galan som prisar de bästa inom marknadsföring i Östergötland. Vi fick sedan möjlighet att uppdatera Föreningens visuella identitet från grunden. För att förtydliga sambandet mellan Agdagalan och MARÖ så skapade vi två logotyper med ett gemensamt formspråk.

Arbete
-Trycksaksproduktion
-Visuell identitet (kommer mer snart)

dod_logga

Skisser som förklarar arbetsprocessen. Det diskuterades runt i kring om formen skulle anspela på moderföreningen, Sveriges marknadsförbund. slutligen togs beslutet att skapa en stark fristående form.

dod_logga

En stilren profil och en geometrisk logotyp ska göra identiteten enkel att applicera. Med stark kontrast får profilen en grafisk/kaxig form som för tankarna till föreningens arbetsområden, media och kommunikation.

dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga dod_logga

Utifrån formspråket i MARÖs logotyp har vi skapat en ny logotyp till Agdagalan. Med ett gemensamt formspråk ska logotyperna förtydliga att de tillhör samma varumärke. Ytterligare material till årets gala kommer längre fram.

dod_logga dod_logga